ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №535 ''СВІТЛЯЧОК '' місто КИЇВ

ІННОВАЦІЙНІ ОЗДОРОВЧІ ТЕХНОЛОГІЇ
Застосування оздоровчих технологій в системі роботи дошкільного навчального закладу № 535
Зміцнення фізичного та психічного здоров я дошкільника шляхом впровадження в практику роботи здоров ятворчих та здоров'язбережувальних технологи - один з пріоритетних напрямків роботи дошкільного навчального закладу № 535.
Реалізація напрямку здійснюється через вирішення наступних завдань:
* Охорона та зміцнення здоров'я дітей;
* Формування життєво необхідних рухових умінь і навичок дитини у відповідності з її індивідуальними особливостями;
* Розвиток фізичних якостей;
* Створення умов для реалізації потреби дітей у руховій активності;
* Виховання потреби у здоровому способі життя;
* Забезпечення фізичного і психічного благополуччя;.
Успішне вирішення поставлених завдань можливе лише за умови комплексного використання всіх засобів фізичного виховання: раціональний режим, харчування, загартовування (в повсякденному житті; спеціальні заходи загартовування) і рух (ранкова гімнастика, розвиваючі вправи, спортивні ігри, фізкультурні заняття).
Щоб забезпечити виховання здорової дитини, робота в будується слідуючими шляхами:
* Створення умов для фізичного розвитку та зниження захворюваності дітей;
* Підвищення педагогічної майстерності та ділової кваліфікації вихователів ;
* Комплексне вирішення фізкультурно-оздоровчих завдань у контакті з медичними працівниками;
* Виховання здорової дитини спільними зусиллями дошкільного навчального закладу і сім'ї.
Для повноцінного фізичного розвитку дітей, реалізації потреби в русі створені відповідні умови.
У групах створені куточки фізичної культури, де розташовуються різні посібники, в тому числі і виготовлені руками вихователів У дитячому садку обладнаний фізкультурний зал для занять з різноманітним фізкультурним обладнанням. Все це підвищує інтерес малюків до фізкультури, збільшує ефективність занять, дозволяє дітям вправлятися у всіх видах основних рухів в приміщенні.
Система профілактичної та корекційної роботи з оздоровлення дошкільнят
ДНЗ № 535 приділяє особливу увагу впровадженню в освітньо -виховний процес здоров язбережувальних технологій, які забезпечують можливість проводити оздоровлення в цікавих різноманітних формах, забезпечують фізичне та психічне здоров я малюків.
В умовах нашого закладу педагоги використовують в робрті наступні оздоровчі технології:
1. Точковий масаж
2. Комплекси вправ з профілактики порушень зору під час занять
3. Гімнастика з елементами хатха-йога
4. Кольоротерапія
6. Дихальна гімнастика
7. Пісочна терапія
8.Казкотерапія
9.Імунна гімнастика
10. Аерофітотерапія
11. «Етюди для душі»
12.Валеокорекція
ІЗ.Бестінг
14.Мудри
Основна роль в організації життєдіяльності дошкільнят, зокрема застосування у роботі інноваційних технологій, покладається на вихователя і вимагає від нього професійної компетентності та особистісної зрілості. Дорослий несе відповідальність за створення безпечних умов для фізичного, психічного та соціального благополуччя дитини, а, отже , й забезпечення здоров язберігального середовища шляхом використання як традиційних,
так і інноваційних технологій. В дошкільному закладі систематично проводиться методична робота з кадрами. Визначена структура методичної роботи дає змогу систематизувати та вдосконалювати навчання педагогів, здійснювати диференційований підхід з урахуванням досвіду та кваліфікаційного рівня.
З питання впровадження в практику інноваційних оздоровчих технологій педагоги, перш за все , були забезпечені літературою та методичним матеріалом, проведено семінар - практикум для вихователів «ОЗДОРОВЧА ПЕДАГОГІКА», під час якого педагоги мали змогу систематизувати свої знання з даного питання, задати питання та отримати відповідь на організаційні питання щодо оптимальних способів, методів, місця в режимі дня різних оздоровчих методик. Найбільш досвідчені вихователі мали змогу поділитись досвідом іцодо найбільш ефективних та цікавих для дітей методик..
В роботі вихователі застосовують таку оздоровчу методику, як аерофітотерапія. В усі пори року на майданчику є запашні рослини: взимку - хвойні, з весни до осені - квіти, квітучі кущі та дерева. Під час різних спостережень, екскурсій, цільових прогулянок, роботи на городі хороший вихователь завжди запропонує закрити очі і вдихнути цілющий аромат рослин, квітів, задасть питання «Що це так пахне?», навчить дітей розрізняти рослини за запахом. З родинами вихованців теж проводиться відповідна робота, розкривається позитив, який несе в собі природа та її цілющі властивості для фізичного та психічного самопочуття дитини.
Душевний спокій дитини, гармонію, зміцнення духовного стану ставить собі за мету психолог дошкільного навчального закладу Петренко Г.В. Вона проводить роботу по навчанню дітей з молодшого віку любові до себе, до людей, до життя. Проводячи вправи, так звані «Етюди для душі», вона впевнена, що тільки живучи в гармонії з собою, зі світом, дитина може бути справді здоровою.
Колір має живильну та цілющу силу, тому це один з найважливіших елементів інтер єру приміщень дитсадка. З метою кольоротерапії використовуємо різноманітні світильники, лампи, окуляри з різнокольоровими скельцями. Все це дає можливість стимулювати розумову діяльність , допомагає дітям розслабитись, сприяє профілактиці та корекції розумових та фізичних відхилень.

Ніхто не може заперечувати величезного значення казки в житті кожної людини. Кожен з нас був дитиною і зачаровано слухав казки, які розповідала бабуся чи читала мама. Разом з героями казок ми відчували добро і зло, співчували і раділи, сміялись і плакали. Вже досліджено, що в основі казок лежить вся мудрість людства, досвід поколінь, який тисячоліттями збирався, передавався з уст в уста, і те, що казка є мантрою, промовляючи яку , ми оздоровлюємо дитину психічно і фізично. Тому так часто діти просять розповідати по декілька разів знову і знову одну і ту ж добре знайому казку. В цьому і полягає метод казкотерапії, однієї з оздоровчих технологій , яка забезпечує пошук відображення казкових подій у житті, поведінці людей, способах розв язання конфліктів у реальному житті.Казкові сюжети часто називають матрицями, які відображають головні душевні і суспільні конфлікти. В процесі роботи над казкою у дітей розвиваються позитивні емоції ( так як перемагає завжди добро і правда, казка має щасливий кінець), що має величезний вплив на формування здорової особистості.
Вихователі велике значення приділяють казці протягом дня, розповідають перед сном, часто поєднують з використанням різних видів театралізованої діяльності. В групах дошкільного навчального закладу виготовлено руками вихователів багато театрів з нестандартних предметів, особливо багато напрацювань у вихователя ясельної групи Головатенко О.М., яка вважає казку не лише скарбничкою мудрості, а і невичерпним джерелом розвитку емоційної сфери і творчого потенціалу дитини.

Комментарии (1)
Семья и дети



2816 x 1947
Кінезотерапія

Кінезотерапія — оздоровлення за допомогою різних рухів під музичний супровід: ритмічна гімнастика.

2048 x 1536
Ігрова терапія

“Ігрова терапія”. Гра є основним видом діяльності дошкільника. Шлях до душі дитини лежить через гру.

2048 x 1536
Казкотерапія

«Казкотерапія”. Народна казка — енергетичний захист дитини, вона посилює енергетику дітей. З казки до дитини на підсвідомості входить алґоритм здорових відносин між людьми у всіх життєвих ситуаціях.

2048 x 1411
Природотерапія

“Природотерапія”. Охоплює використання природних чинників: сонце, повітря, вода, земля.

2816 x 2112
Рефлексотерапія

“Рефлексотерапія” — масаж активних точок, розташованих на пальцях рук, вушних раковинах, на стопах ніг, на обличчі

2816 x 2112
Психомасаж

“Психомасаж”. Пластичний масаж зі спілкуванням мають дуже важливе значення: формують тілесну самосвідомість і довір’я до людей, дають можливість співвіднести слово з тактильним відчуттям.

3264 x 2448
Арт-терапія

Арт-терапія — малювання, ліплення, декоративно-прикладне мистецтво. Особливо показана арт-терапія гіперактивним, розгальмованим, агресивним дітям.

1024 x 768
ІННОВАЦІЙНІ ОЗДОРОВЧІ ТЕХНОЛОГІЇ


1024 x 768
ІННОВАЦІЙНІ ОЗДОРОВЧІ ТЕХНОЛОГІЇ